Δευτέρα 30 Μαρτίου 2009

ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

Απ' ότι μαθαίνουμε, η κατάσταση στο Ρέθυμνο πάει να ξεφύγει από τον έλεγχο. Αναφέρομαι σε νέο περιστατικό βίας ενάντια σε συμφοιτητή μας, πιθανώς λόγω της πολιτικής και συνδικαλιστικής του δράσης, από μέλη εθνικιστικής οργάνωσης που δραστηριοποιείται στην πόλη του Ρεθύμνου με την ανοχή της τοπικής κοινωνίας. Υπενθυμίζουμε ότι πριν από λίγες μέρες μέλη της ίδιας ομάδας είχαν γεμίσει το αμφιθέατρο που θα μιλούσε ο αγωνιστής Μ. Γλέζος με υβριστικά αυτοκόλλητα κ συνθήματα ("Γλέζο Μανώλη φύγε από την πόλη" κλπ.). Οι ανθρωπίδες-μέλη της οργάνωσης αυτής, που θεωρούν εαυτούς και πατριώτες, έβριζαν τον άνθρωπο που κατέβασε μαζί με το Σάντα τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη.

Προχθές έστησαν ενέδρα σε συμφοιτητή μας και τον χτύπησαν στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να νοσηλευτεί στο νοσοκομείο. Ελπίζουμε να αναρρώσει γρήγορα. Το περιστατικό δημοσιεύθηκε και στο indymedia (http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1011437).

Ακολουθεί το ψήφισμα-καταγγελία του Συλλόγου μεταπτυχιακών. Φυσικά το προσυπογράφουμε.

ΡΕΘΥΜΝΟ 30/3/09

Χτες το βράδυ 29/3, στην πόλη του Ρεθύμνου, αγωνιστής της ΕΑΑΚ δέχτηκε δολοφονική επίθεση από μέλη του παρακλαδιού της Χρυσής Αυγής, την Οργάνωση Εθνικιστών Ρεθύμνου (ΟΕΡ). Η επίθεση πραγματοποιήθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες, την στιγμή που ο Γιώργος Μωραΐτης, συνδικαλιστής του συλλόγου φοιτητών Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης γυρνούσε από την δουλειά του. Η επίθεση ήταν απρόκλητη, πισώπλατη και με βαθύτατα πολιτικά κίνητρα. Δεν είναι τυχαίο ότι συμβαίνει στα πλαίσια μιας γενικότερης κοινωνικής όξυνσης, λίγο πριν την πανεργατική απεργία στις 2/4 και μετά τα συνθήματα φασιστικού περιεχομένου που είχαν γραφτεί στους τοίχους αίθουσας, ενάντια στον αγωνιστή του ΕΑΜ Μανώλη Γλέζο, πριν την εκδήλωση στην οποία ήταν κεντρικός ομιλητής, από την ίδια ομάδα.

Τον τελευταίο καιρό οι μηχανισμοί του παρακράτους έχουν εντείνει την δράση τους και κάνουν εμφανή την παρουσία τους είτε ξεκάθαρα στο πλάι των κατασταλτικών μηχανισμών του κράτους, είτε κάτω από το πρόσχημα των «αγανακτισμένων πολιτών», προπηλακίζοντας διαδηλωτές υπό την ανοχή της αστυνομίας (Πάτρα, Κομοτηνή). Το παρακράτος δεν έχει κομματική απόχρωση. Είναι δομικό στοιχείο του αστικού κράτους και αποτελεί την χρυσή του εφεδρεία. Η περικοπή των δημοκρατικών δικαιωμάτων στις οποίες προχώρησαν και προχωρούν οι κυβερνήσεις των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ εντάσσεται στα γενικότερα πλαίσια αυταρχικοποίησης και ποινικοποίησης των κοινωνικών αγώνων ούτως ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η αντεργατική επίθεση της Ε.Ε. και των εγχώριων αντιπροσώπων της.

Καλούμε όλους τους φοιτητές, όλους τους εργαζόμενους να απαντήσουν με τους μαζικούς τους αγώνες στην δράση τέτοιων περιθωριακών ομάδων και καλούμε την κοινωνία του Ρεθύμνου να βάλει τέρμα σ αυτό το κλίμα βίας που καλλιεργείται στην πόλη το οποίο μας γυρνά πολλά χρόνια πίσω.

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕ ΜΑΣ ΦΟΒΙΖΕΙ

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2009

ΠΡΩΤΗ ΑΠΡΙΛΗ: ΗΜΕΡΑ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΙΑΣ







Πρωταπριλιά: Ημέρα κουκουλοφορίας


ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ ΛΙΓΟ;

ΠΟΤΕ;


Τετάρτη, 1η Απριλίου, 18.30

Η μέρα είναι προφανώς συμβολική, βολεύει το ότι είναι Τετάρτη και τα μαγαζιά είναι κλειστά το απόγευμα, άρα μπορεί να έρθει κόσμος (δεν ξεχνάμε βέβαια τους εργαζόμενους σε σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα). Θα έχει αλλάξει και η ώρα και θα είναι ακόμα μέρα.
Κατά τη διάρκεια της μέρας, όπου μπορούμε κυκλοφορούμε "κουκουλωμένοι".

- ΠΟΥ;


Ψηφίζουμε μέχρι τα μεσάνυχτα του Σαββάτου στο δημοψήφισμα πάνω δεξιά στο μπλογκ. http://imeratiskoukoulas.blogspot.com/
Εδώ να διευκρινίσω ότι το "σε διάφορα μέρη, στο δρόμο για καφέ" είναι μια ιδέα που προτάθηκε και εννοεί ότι δεν θα συγκεντρωθούμε όλοι σε ένα σημείο αλλά σε πολλά διαφορετικά, ανά παρέες, πίνοντας καφέ "κουκουλωμένοι". Έχει το αρνητικό και θετικό ταυτόχρονα της "διασποράς δυνάμεων". Αρνητικό γιατί μπορεί να "χαθούμε" σε μικρές ομάδες, θετικό γιατί θα φτάσει το μήνυμα σε περισσότερα μέρη.

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ, ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΡΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ! Το μπλογκ προσφέρεται και για τον δικό τους συντονισμό, εφόσον το επιθυμούν, ας στείλουν ένα e-mail στο
antidrasiandsex[papaki]gmail[teleia]com

-ΠΩΣ;
Με όποιο ευφάνταστο, χαρούμενο, χιουμοριστικό τρόπο σκεφτεί ο καθένας: Πολύχρωμα μαντήλια, αποκριάτικες μάσκες, μάσκες πολιτικών, φούτερ με κουκούλες. Μπορούν όποιοι θέλουν να πάρουν τα συνθήματα και να τα κάνουν πικέτες, flyer, ότι μπορεί ο καθένας. Επίσης είναι αυτονόητο ότι τα συνθήματα που έχουν αναγραφεί εδώ δεν είναι περιοριστικά και μπορεί ο καθένας να κάνει το δικό του. Όποιοι έχουν όρεξη (και αντέχει η τσέπη τους) μπορούν να κάνουν και τα banner μπλουζάκια!

ΤΙ ΑΛΛΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ;Ι ΑΛΛΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ;

-Διαδώστε το μέσω e-mails (καλά, ξέρω ότι το θεωρείτε αυτονόητο), μέσω sms σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, σε φίλους, όπου το θεωρείτε πρόσφορο.
-Έχει ανοίξει ένα γκρουπ στο FacebooK, http://www.facebook.com/group.php?gid=64274605839

όσοι έχετε προφίλ μπορείτε να κάνετε join ή αν θέλετε, ανοίξτε και άλλο ένα (δεν ξέρω πόσο λειτουργικό είναι αυτό, δεν έχει Facebook kardia mou).
-Να φέρουμε εκτός από τις "κουκούλες" μας και ότι μπορεί να κάνει φασαρία: σφυρίχτρες, ροκάνες, μουσικά όργανα (οκ, αυτά δεν κάνουν φασαρία, αλλά καταλαβαίνετε τι θέλω να πω).

-ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ:

Είναι πολύ απλό: ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ, ΒΙΑΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ, ΜΠΑΧΑΛΑ (όπως θέλετε πείτε το).


Δεν υπερασπιζόμαστε τις ενέργειες κάποιων "κουκουλοφόρων", υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα μας.
Δεν υπερασπιζόμαστε τις φασαρίες και τις καταστροφές,
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ, ΟΤΑΝ ΠΑΝΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΥΚΟΥΛΑΣ ΘΑ ΛΥΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ.


Μέχρι τώρα:
Έχει μπει στο Buzz http://buzz.reality-tape.com/
Έχει μπει λινκ στο γκρουπ του facebook "Είμαι και εγώ κουκουλοφόρος" http://www.facebook.com/group.php?gid=62162267062
Το ανέβασε το tvxs.gr http://www.tvxs.gr/v8135 μαζί με άλλες δύο ανάλογες πρωτοβουλίες τις οποίες και στηρίζουμε.
Το έβαλε η Ελευθεροτυπία στο νέο της site http://new.enet.gr/?i=news.el.home&id=29212



Δεκάδες blogs υιοθετούν την πρωτοβουλία «Πρωταπριλιά με κουκούλες» που ξεκίνησε αυθόρμητα πριν από μερικές ημέρες έχοντας ως στόχο «να προκαλέσει μία μαζική και δημόσια αντίδραση στην καταπάτηση κάθε έννοιας δικαιοσύνης και ατομικής ελευθερίας που προωθεί η κυβέρνηση», όπως αναφέρει κείμενο που αναδημοσιεύεται σε πολλές ιστοσελίδες.

Τα ιστολόγια που είχαν την πρωτοβουλία της «Ημέρας Κουκουλοφορίας» προσκαλούν τον κόσμο να συμμετάσχει κυκλοφορώντας, όπου είναι εφικτό, με φούτερ, κουκούλες, μαντήλια, μάσκες, κασκόλ ή ότι άλλο φανταστεί ο καθένας που να «αποκρύπτει τα χαρακτηριστικά του», την 1η Απριλίου. «Το απόγευμα, στις 6:30 μαζευόμαστε σε σημείο ή σημεία που θα αποφασίσουμε, με ανάλογα αξεσουάρ», αναφέρουν σε σχετικό κείμενό τους και προσθέτουν: «Με κρυμμένα πρόσωπα, ειρηνικά, χωρίς κόμματα, οργανώσεις ή ότι άλλο, εκφράζουμε τη διαφωνία μας χλευάζοντας τα μέτρα», τονίζοντας: «Δεν είμαστε »κίνημα μπλόγκερς«, είμαστε πολίτες!».

Παρόμοια κείμενα δημοσιεύονται σε σχετικά group, στο Facebook και διακινούνται με SMS μέσω κινητών τηλεφώνων.

Επίσης, το Σάββατο 4 Απριλίου διοργανώνεται εργαστήρι κατασκευής μάσκας και μασκοφόρα πορεία. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο ιστολόγιο imeratiskoukoulas: «ά-γνωστοί... καρναβαλιστές, μοτοσυκλετιστές, κλόουν, σαδομαζοχιστές, σκιέρ, ηθοποιοί, μηχανικοί, ντροπαλοί, δύτες, οξυγονοκολλητές, οδοκαθαριστές, γιατροί-χειρουργοί, ghostbusters, νοσοκόμες, λάτρεις του μακιγιάζ, ντελιβεράδες, χιπ-χόπερς, δικυκλιστές, emo, λάτρεις της ταχύτητας, καπνοδοχοκαθαριστές, δακρυγονοβομβαρδισμένοι, σούπερ ήρωες, κοκκινοσκουφίτσες, πεζοπόροι της βροχής, αστροναύτες, μελισσοκόμοι, συνεσταλμένοι, ninja, απολυμαντές, ντεθάδες, πειρατές, ζαπατίστας, δραπέτες, και καλλιτέχνες... βρήκαμε αυτό που μας ενώνει».

Το εργαστήρι θα ξεκινήσει στις 12:00 το μεσημέρι στην πλατεία Θησείου, ενώ στις 14:00 θα πραγματοποιηθεί η μασκοφόρα πορεία.

Δείτε τη Σελίδα που ενημερωνόμαστε

http://imeratiskoukoulas.blogspot.com/

politikokafeneio.com/Forum/viewtopic.php?p=137319#137319



Από την πλευρά μου ένα σχόλιο. Το σημείο που λέει: "Τι δεν πρέπει να γίνει" (μπάχαλα, επεισόδια κλπ.) είναι λίγο προβληματικό. Αντιλαμβάνομαι φυσικά ότι δε μπορεί η συγκεκριμένη πρωτοβουλία να καλεί σε "Ημέρα κουκουλοφορίας" και παράλληλα να προτρέπει σε σπασίματα κ μπάχαλα, αλλά αυτό το "δεν πρέπει να γίνει" ομολογώ ότι μου χτύπησε λίγο άσχημα. Anyway, ο καθένας ας πράξει σύμφωνα με την κρίση και τη συνείδησή του. Προσωπικά αποφεύγω τις κουκούλες γιατί μου χαλάνε το πανέμορφο κ πλούσιο μαλλί μου.

HASTA LA VICTORIA ΚΑΙ FLOREAT VAGINA


Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΟΥΝΕΒΑ: το "πρωτοφανές" ή το σύνηθες;

Παραθέτω παρακάτω αυτούσιο ένα κείμενο της καθηγήτριας Ιστορίας Ε. Αβδελά που διδάσκει στο τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του "ιδρύματός" μας και τυγχάνει και πρόεδρός του την περίοδο αυτή. Το κείμενο γράφτηκε με αφορμή εκδήλωση του περιοδικού Ιστορείν/Historein για την περίπτωση της Κ. Κούνεβα. Με την παρέμβαση αυτή γίνεται σαφές, για όποιον δεν το φανταζόταν, ότι κάποια χαρακτηριστικά που σχετίζονται με το ζήτημα "γυναίκες και μισθωτή εργασία" διατηρούν μια αξιόλογη σταθερότητα μέσα στο χρόνο.



Η Έφη Αβδελά διδάσκει σύγχρονη Ιστορία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης Το κείμενο εκφωνήθηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσε το περιοδικό "Ιστορείν/Historein", στις 16 Μαρτίου 2009, με τίτλο "Από την αφάνεια της επισφαλούς 'γυναικείας εργασίας': συζήτηση με αφορμή την επίθεση εναντίον της Κωνσταντίνας Κούνεβα"

Η όψιμη ανακάλυψη της επισφαλούς εργασίας

Της Εφης Αβδελα

Η πρωτοφανής επίθεση ενάντια στην Κωνσταντίνα Κούνεβα λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων προκάλεσε ένα επίσης πρωτοφανές κίνημα αλληλεγγύης, που οργανώθηκε πραγματικά από τα κάτω και τροφοδοτήθηκε από το κλίμα που δημιούργησε η εξέγερση του Δεκέμβρη. Έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί τόσα πολλά για την υπόθεση αυτή, που αναρωτιέται κανείς τι καινούριο μπορεί να προσφέρει στη σημερινή συζήτηση, εκτός φυσικά από μια επιπλέον ένδειξη αλληλεγγύης. Με ένα συναίσθημα αμηχανίας, λοιπόν, θα επιδιώξω να εστιαστώ σε μία όψη της υπόθεσης που, μολονότι έχει θιγεί, θεωρώ ότι παραμένει υποβαθμισμένη στις περισσότερες προσεγγίσεις.

Η επίθεση ανέδειξε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα που αφορά τις συνθήκες στις οποίες εργάζονται πολλές χιλιάδες εργαζόμενοι και έχουν χαρακτηριστεί διεθνώς με τον όρο "επισφαλής εργασία". Θα υποστηρίξω ότι οι "επισφαλείς" συνθήκες εργασίες δεν είναι νέο φαινόμενο. Αντίθετα, "επισφαλείς" ήταν πάντα οι συνθήκες αμειβόμενης εργασίας των γυναικών: απολύονταν πρώτες, πληρώνονταν λιγότερο, αντιμετωπίζονταν με καχυποψία από τα συνδικάτα, και οι νόμοι τις ήθελαν προσωρινές. Ακόμη περισσότερο "επισφαλείς" και "αόρατες" ήταν εκείνες οι εργασίες που θεωρούνταν "φυσικές" για τις γυναίκες. Σε αυτές ανήκει και το είδος εργασίας τις συνθήκες της οποίας αγωνιζόταν να αλλάξει η Κωνσταντίνα Κούνεβα, δηλαδή του καθαρισμού δημόσιων χώρων. Το όψιμο ενδιαφέρον για την "επισφαλή εργασία" συναρτάται άμεσα με το γεγονός ότι οι πρόσφατες αλλαγές στις πρακτικές των εργασιακών σχέσεων επεκτείνουν σε άντρες εργαζόμενους, και μάλιστα νέους, τις συνθήκες που αντιμετώπιζαν οι γυναίκες εργαζόμενες σε όλους τους τομείς εργασίας για περίπου δύο αιώνες. Πλήττονται δηλαδή εκείνες οι κατηγορίες εργαζομένων που ιστορικά ταυτίζονται με τη σταθερή, τακτικά αμειβόμενη και προστατευμένη από την εργατική νομοθεσία εργασία, την κατεξοχήν μισθωτή εργασία, την εργασία των αντρών.

Η αμειβόμενη εργασία των γυναικών υπήρξε εξ ορισμού "επισφαλής". Ανεξάρτητα από το αν ονομάστηκε "εφεδρική", "βοηθητική" ή "συμπληρωματική", ήταν συστηματικά η χαμηλότερα αμειβόμενη, η περισσότερο πρόσκαιρη και η εντονότερα ανασφαλής. Το γεγονός ότι οι γυναίκες ταυτίζονταν από όλους, κατά κύριο λόγο, με το σπίτι και την οικογένεια, και η ταύτιση αυτή αντιμετωπιζόταν ως φυσική είχε σημαντικές συνέπειες στον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε η μισθωτή εργασία στις βιομηχανικές κοινωνίες: οργανώθηκε ως αυτόχρημα αντρική. Ταυτίστηκε με τον κουβαλητή της οικογένειας, τον αρχηγό της, εκείνον που ήταν υπεύθυνος για την προστασία και τη φροντίδα των εξαρτώμενων μελών της, γεγονός που του επέτρεπε να απαιτήσει ο ρόλος του αυτός να αναγνωριστεί πολιτικά, να γίνει δηλαδή πολίτης. Η μαζική παρουσία των γυναικών στα εργοστάσια θεωρήθηκε απόδειξη της βαρβαρότητας του καπιταλισμού, που έβγαζε τις γυναίκες από τον φυσικό τους χώρο, τη φροντίδα της οικογένειας, και τις μετέτρεπε σε ανταγωνίστριες των συντρόφων τους. Σε αυτές τις αναπαραστάσεις στηρίχθηκαν οι εργατικοί αγώνες, η οργάνωση των συνδικάτων, η διαμόρφωση της εργατικής νομοθεσίας και οι εργοδοτικές πρακτικές για δύο αιώνες, συχνά μάλιστα ενάντια σε ό,τι θα μπορούσε να θεωρηθεί "συμφέρον" του κεφαλαίου.

Η θεώρηση ότι ο χώρος εργασίας δεν είναι ο φυσικός χώρος για τις γυναίκες διατηρήθηκε τον 20ό αιώνα, παρά το γεγονός ότι η ραγδαία ανάπτυξη των υπηρεσιών πολλαπλασίασε τα ποσοστά των εργαζόμενων γυναικών, ιδίως όσο αυξάνονταν τα προσόντα τους και περιορίζονταν οι ρυθμίσεις που τους απαγόρευαν την είσοδο. Ωστόσο η βασική ανισότητα μεταξύ αντρών και γυναικών στην αγορά εργασίας δεν ανατράπηκε, μολονότι μετασχηματίστηκαν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι αργά τον 20ό αιώνα, στη βιομηχανία ή στις υπηρεσίες, οι γυναίκες απολύονταν πρώτες, πληρώνονταν χαμηλότερα και προστατεύονταν λιγότερο. Η αυτόνομη συνδικαλιστική τους οργάνωση αντιμετωπιζόταν ως διασπαστική και ο νόμος τις αντιμετώπιζε ως "ειδική κατηγορία" εργαζομένων. Ακόμη και σήμερα, μολονότι στις δυτικές χώρες έχουν καταργηθεί οι περιοριστικές ρυθμίσεις για την είσοδο των γυναικών σε διάφορους τομείς εργασίας και η τυπική ανισότητα στις αμοιβές και την ανέλιξη, αποτελεί ωστόσο κοινό τόπο ότι οι γυναίκες είναι ελάχιστες στις πιο προσοδοφόρες εργασίες και τις ανώτερες βαθμίδες της εργασιακής ιεραρχίας, ενώ αποτελούν την πλειοψηφία στα ποσοστά ανεργίας και στις "επισφαλείς" εργασίες. Ακόμη περισσότερο, όσες δουλεύουν χρεώνονται αυτές τα εκάστοτε προβλήματα οικογενειακής συνοχής και λειτουργίας. Για παράδειγμα, πρόσφατα επιφανής ψυχίατρος εντόπισε τις δυσλειτουργίες της ελληνικής οικογένειας που ανέδειξαν, υποτίθεται, τα γεγονότα του Δεκεμβρίου, στην αμειβόμενη εργασία των γυναικών και στον φεμινισμό.

Η εργασία των γυναικών όχι ως δικαίωμα, αλλά ως "δυνατότητα"

Με δυο λόγια, στην ιστορική της διαμόρφωση, η εργασία των γυναικών δεν αποτέλεσε δικαίωμα, όπως για τους άντρες, αλλά δυνατότητα που τους προσφερόταν κατά περιόδους και υπό όρους. Οι εργασίες που έκαναν τα "γυναικεία επαγγέλματα" ήταν πάντα υποβαθμισμένα και συχνά αντιμετωπίζονταν ως συνέχεια των "φυσικών" τους ιδιοτήτων, γι' αυτό και χαρακτηρίζονταν συστηματικά "ανειδίκευτα". Σε περιόδους κρίσης απολύονταν πρώτες, γιατί σημασία για την κοινωνική συνοχή είχε πάντα η εργασία των αντρών. Η υποτίμηση, η ανασφάλεια, η υποβάθμιση και οι διακρίσεις ήταν για μεγάλα τμήματα του γυναικείου πληθυσμού οι όροι με τους οποίους έπρεπε να συμβιβαστούν για να αντιμετωπίσουν τις βιοποριστικές τους ανάγκες. Παρά την ικανοποίηση που άντλησαν πολλές από την οικονομική ανεξαρτησία την οποία τους πρόσφερε η αμειβόμενη εργασία, η εργασιακή εμπειρία ήταν για πάρα πολλές γυναίκες ταυτισμένη με την απογοήτευση και την αίσθηση της αδικίας. Συχνά ήταν επίσης ταυτισμένη με τη βία, πραγματική, σεξουαλική ή ακόμη συχνότερα συμβολική.

Μολονότι εξ ορισμού υποδεέστερα, τα "γυναικεία επαγγέλματα" εμφανίζουν ωστόσο συγχρόνως μια εσωτερική ιεραρχία. Η ιεραρχία αυτή αφενός είναι αντίστοιχη με εκείνη που συνδέεται με τον κοινωνικό καταμερισμό εργασίας ανάμεσα στις χειρωνακτικές και μη δουλειές, αφετέρου καταγράφει τη μικρότερη ή μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στο συγκεκριμένο κάθε φορά επάγγελμα και τις "φυσικές" ιδιότητες που αποδίδονται στις γυναίκες.

Καθαρίστριες: η οικιακή εργασία έξω από το σπίτι

Η Κωνσταντίνα Κούνεβα εργαζόταν ως καθαρίστρια. Δηλαδή εκτελούσε στον δημόσιο χώρο εκείνη τη δουλειά που ταυτίζεται από πολύ παλιά, και στα περισσότερα μήκη και πλάτη, με τις γυναίκες, την ιδιαίτερη, υποτίθεται, φύση τους και τον κατεξοχήν προορισμό τους: την οικιακή εργασία. Στην Ελλάδα η οικιακή εργασία βγαίνει για πρώτη φορά έξω από το σπίτι και μετατρέπεται στο επάγγελμα της καθαρίστριας κατά τον Μεσοπόλεμο. Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με την εξάπλωση και τη διαφοροποίηση των υπηρεσιών, δημόσιων και ιδιωτικών. Ιδίως σε μεγάλους χώρους εργασίας, τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες, εταιρίες, οι καθαρίστριες αναλαμβάνουν εργασίες που παλαιότερα έκαναν οι υπάλληλοι.

Στον Μεσοπόλεμο, οι καθαρίστριες ήταν οι περισσότερες παντρεμένες ή χήρες, προέρχονταν από φτωχά στρώματα των μεγάλων πόλεων και ήταν οι περισσότερες χωρίς μόρφωση. Στις δημόσιες υπηρεσίες, μολονότι υπήρχαν οργανικές θέσεις υπηρετικού προσωπικού, οι καθαρίστριες δεν ήταν μόνιμες. Πληρώνοντας με την ώρα ή την ημέρα. Το αίτημα να μονιμοποιηθούν διατυπώνεται επανειλημμένα και υιοθετείται από τις φεμινιστικές οργανώσεις του Μεσοπολέμου, αλλά μάταια. Οι καθαρίστριες εργάζονταν σε συνθήκες ανασφάλειας και εκμετάλλευσης, χωρίς την υποστήριξη των εργατικών σωματείων που υπάρχουν στους χώρους εργασίας. Ποιος θα ασχοληθεί την εποχή εκείνη με γυναίκες, συχνά κάποιας ηλικίας, που οι ατυχίες της ζωής τους τις υποχρέωσαν να κάνουν στα γραφεία την ίδια, ανειδίκευτη όπως επιμένουν όλοι, εργασία που κάνουν στο ίδιο τους το σπίτι, που βρίσκονται δηλαδή στον αντίποδα εκείνου που συνιστά για τις συνδικαλιστικές οργανώσεις της εποχής την επιτομή της εργασίας;

Οι καθαρίστριες μονιμοποιούνται μέσα στην Κατοχή, το 1943, με βαθμό και μισθό κλητήρα. Συνεχίζουν ωστόσο να πληρώνονται ως ημερομίσθιες, ενώ πολλές είναι έκτακτες. Δέκα χρόνια αργότερα, το 1953, χάνουν την ιδιότητα του δημόσιου υπαλλήλου και οι οργανικές τους θέσεις καταργούνται. Έκτοτε, και μέχρι τις πρόσφατες εργολαβικές αναθέσεις της καθαριότητας, εργάζονταν στις υπηρεσίες του δημόσιου τομέα με μια μεγάλη ποικιλία εργασιακών σχέσεων: συμβάσεις αορίστου χρόνου, σχέσεις μίσθωσης έργου, αμοιβή με πάγια επιχορήγηση, σύμβαση ιδιωτικού δικαίου και άλλα. Σε κάθε περίπτωση, λιγότερο ή περισσότερο μόνιμες, οι καθαρίστριες ήταν οι κατεξοχήν επισφαλείς εργαζόμενες του δημόσιου τομέα. Έχει ενδιαφέρον να σταθούμε λίγο στα επιχειρήματα με τα οποία καταργήθηκε το 1953 η δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα των καθαριστριών. Παραθέτω από την εισηγητική έκθεση του σχετικού νόμου:

"Παρετηρήθη, ότι κατά το πλείστον αι καθαρίστριαι, ως μονιμοποιηθείσαι εις τακτικάς θέσεις, κρίνουσαι προφανώς ότι εξησφαλίσθη και κατεχυρώθη η εν τη υπηρεσία παραμονή των, ου μόνον παραμελούσι να εκτελώσι τα καθήκοντα αυτών κατά καλόν τρόπον, αλλά κατά το πλείστον υπό διάφορα νομιμοφανή προσχήματα, άτινα επικαλούνται, απουσιάζουσι συχνότατα εκ της υπηρεσίας των" (1953).

Με άλλα λόγια, ο νομοθέτης θεωρεί καταχρηστική για τις καθαρίστριες τη χρήση των εργατικών νόμων, επειδή τους παρέχουν τα "νομιμοφανή προσχήματα" για να απουσιάζουν από την υπηρεσία τους. Για καμία άλλη κατηγορία εργαζομένων δεν τόλμησε ο νομοθέτης να ισχυριστεί ότι η εφαρμογή των νόμων αποτελεί κατάχρηση.

Δεν είναι γνωστό κατά πόσο υπήρξαν διαμαρτυρίες των δημοσιοϋπαλληλικών ή άλλων οργανώσεων για την παραπάνω ρύθμιση. Στο μετεμφυλιακό κλίμα της εποχής, η πιο αδύναμη και ευάλωτη κατηγορία εργαζομένων, μετά τις υπηρέτριες στα σπίτια, δύσκολα κινητοποιείται και κινητοποιεί. Δεν ανάφερα τυχαία τις υπηρέτριες. Οι καθαρίστριες είναι ιστορική μετεξέλιξή τους. Δεν συνιστούν μόνο προέκταση της οικιακής εργασίας στον δημόσιο χώρο, αλλά και ριζική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, την έξοδο από το ιδίωμα της συγγένειας και την ένταξη σε καθεστώς τυπικής έμμισθης εργασίας, με ωράρια, κανόνες και την όποια προστασία των εργατικών νόμων. Η μετατροπή της υπηρέτριας σε καθαρίστρια υποτίθεται ότι μετατρέπει την "αόρατη" οικιακή εργασία σε ορατή πληρωμένη εργασία. Αυτό θεωρητικά, γιατί η εφαρμογή όλων αυτών στην πράξη απέχει πολύ από το παραπάνω σχήμα. Ο καθαρισμός των δημόσιων χώρων παραμένει "αόρατη" εργασία, θεωρείται απασχόληση ανάγκης και όχι επάγγελμα, κατεξοχήν "γυναικεία" εργασία, ταυτισμένη με τη "γυναικεία φύση", δηλαδή αποκλειστικά και αέναα αναπαραγωγική, με την πιο κυριολεκτική έννοια του όρου. Η επιθεωρητές εργασίας δεν την αναφέρουν ποτέ, οι εργατικοί νόμοι δεν εφαρμόζονται γι' αυτήν και ο οργανωμένος συνδικαλισμός την αγνοεί συστηματικά. Οι ίδιες οι εργαζόμενες στην καθαριότητα δύσκολα θα αργήσουν να υπερβούν όλα αυτά τα εμπόδια και να οργανωθούν.

Στην κατώτερη κλίμακα των εργασιών που κάνουν οι γυναίκες, η καθαριότητα γίνεται σήμερα ακόμη πιο επισφαλής γιατί την αναλαμβάνουν μετανάστριες, δηλαδή πολλαπλά ευάλωτες εργαζόμενες. Αν η καθαριότητα είναι μια φορά αόρατη εργασία, η καθαριότητα που κάνουν μετανάστριες είναι δυο φορές αόρατη. Όχι μόνο επειδή συχνά γίνεται έξω από τις ώρες της "κανονικής" εργασίας, αλλά και γιατί συνοδεύεται από δυσκολία επικοινωνίας με τους άλλους εργαζόμενους.

Ξένη, μορφωμένη και μαχητική, η Κωνσταντίνα Κούνεβα αντιπροσώπευε σε πολλαπλά επίπεδα την υπέρβαση των παραπάνω αναπαραστάσεων. Γι' αυτό έπρεπε να "μπει στη θέση της", να σωπάσει, να ταπεινωθεί με μια "τιμωρία" που παραπέμπει ακριβώς στον χώρο του ιδιωτικού και της "γυναικείας φύσης" με τον οποίο συνδέεται το φύλο και η δουλειά της. Η ακραία βία της επίθεσης εναντίον της, το βιτριόλι που της έριξαν και την ανάγκασαν να πιει, αποσκοπούσε --συνειδητά ή ασυνείδητα, δεν έχει σημασία-- να δώσει ένα ηχηρό μήνυμα σε όλες τις γυναίκες: να μην τολμούν να υπερβαίνουν τη θέση τους, αυτή που σε κάθε χώρο εργασίας τους επιτρέπεται ως θεμιτή. Γι' αυτό έχει σημασία εξίσου ηχηρά να απορρίψουμε αυτό το μήνυμα, και πρώτα από όλα κάνοντας ορατό το νόημά του. Αυτό μας συνδέει με την Κωνσταντίνα Κούνεβα, αυτό μας κινητοποιεί να την υπερασπιστούμε, και όχι μόνο η φρίκη της βίας εναντίον της ή οι απάνθρωπες συνθήκες εκμετάλλευσης της "επισφαλούς εργασίας".

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

ΕΙΜΑΙ ΚΟΡΟΪΔΟ ΓΙΑΤΙ....

Το αλίευσα από το indymedia, κράτησα την ορθογραφία του. Ένα ροκ συγκρότημα το έχει πει καλύτερα με ένα στίχο: "THE PUBLIC GETS WHAT THE PUBLIC WANTS"

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1005209


Ορισμενοι λογοι που οι εκαστοτε κυβερνησεις μας πιανουν κοροιδα...

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι να πληρώνω το μικρό μπουκάλι νερό 50 λεπτά
(τόσο κάνει και το μισό λίτρο βενζίνη) ενώ αγοράζεται 5-7 λεπτά (περίπου
1000% αισχροκέρδεια). Από 50 δραχμές (17 λεπτά) αυξήθηκε στις 170 δραχμές
(50 λεπτά) με την αλλαγή του νομίσματος από δραχμή σε ευρώ και δεν πήρα
χαμπάρι.

Είμαι κορόιδο γιατί. ενώ οι χώροι άθλησης θα έπρεπε να μου παρέχονται
δωρεάν από το δήμο, δέχομαι να πληρώνω από 6 έως 12 ευρώ για να παίξω μία
ώρα ποδόσφαιρο (από 80 έως 120 ευρώ ανά ώρα) στα περίφημα 5Χ5 όπου δεν
υπάρχει χώρος και χρόνος για προθέρμανση και η κατάσταση του τάπητα είναι
κατά κανόνα άθλια. Τουλάχιστον τα 5Χ5 έχουν κάνει πλούσιους και τους
φυσιοθεραπευτές καθώς οι μισοί και πλέον πελάτες τους προέρχονται από
εκεί (διαστρέμματα, ρήξη χιαστού, κάκωση μηνίσκου κλπ, εξαιτίας της
ακαταλληλότητα ς του χλοοτάπητα).

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι να πληρώνω τον καφέ 3 και 4 ευρώ ενώ το
κόστος του δεν υπερβαίνει τα 20 λεπτά (αισχροκέρδεια μέχρι και 2000 %).
Κόβεται περίπου μία απόδειξη ανά τρεις καφέδες και σχεδόν πάντα οι
υπάλληλοι κακοπληρώνονται και είναι ανασφάλιστοι. Μάλιστα οι ιδιοκτήτες
και οι υπάλληλοι θεωρούν αυτονόητη τη συναίνεσή μας στη μη παροχή
αποδείξεων σαν να κερδίζουμε κι εμείς από αυτή την ιστορία.

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι να πληρώνω το ποτό 6, 7, 8 ευρώ και βάλε,
όσο περίπου κάνει το μπουκάλι στη χονδρική (1 μπουκάλι = 10-12 ποτά,
αισχροκέρδεια από 500 % και πάνω). Και φυσικά πολύ συχνά τα ποτά είναι
μπόμπες, σχεδόν ποτέ δεν κόβονται αποδείξεις και σχεδόν πάντα οι
υπάλληλοι κακοπληρώνονται και είναι ανασφάλιστοι. Σε όλη την Ευρώπη η
μπύρα κοστίζει 1 με 1,5 ευρώ και το ποτό 3 με 4. Εδώ το σαπουνόνερο που
μας πουλάνε για μπύρα κοστίζει 5 με 6 ευρώ και η μπόμπα 7 με 8 (στα 8
ευρώ πωλείται συνήθως η σπέσιαλ μπόμπα). Και τα ενοίκια; Και η προστασία;
Τα πρόστιμα; Αν δεν έβγαζε τέτοιο υπερκέρδος δε θα ήταν τόσο ψηλά τα
ενοίκια, δε θα έρχονταν οι μπράβοι για προστασία, δε θα τους έριχναν
απανωτά πρόστιμα από τους δήμους για να πάρουν κι αυτοί τη μίζα τους.
Αλλά εγώ το κορόιδο φταίω που τα πληρώνω...

Είμαι κορόιδο γιατί. με έχουν πείσει ότι έτσι είναι τα πράγματα και τι να
κάνουμε. (Ποιον βολεύει άραγε αυτή η νοοτροπία? ).

Είμαι κορόιδο γιατί. δικαιούμαι δωρεάν παιδεία αλλά μετά το σχολείο αν
δεν πάω στο φροντιστήριο δεν έχω ελπίδα να περάσω στο πανεπιστήμιο.
Κοινώς, είμαι όλη την ημέρα στις αίθουσες για να μου διδάξουν αυτά που θα
'πρεπε να μου διδάσκουν σε μισή μέρα.. Φυσικά με το αζημίωτο.

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι να πληρώνω διόδια για δρόμους που ευθύνονται
για χιλιάδες ατυχήματα και εκατοντάδες νεκρούς.

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι να πληρώνω τους φόρους μου κανονικά ενώ ΟΙ
ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ!!!. Μάλιστα μας έχουν πείσει ότι αυτός που
φοροδιαφεύγει (δεν κόβει αποδείξεις, δεν πληρώνει φόρους με διάφορα
λογιστικά κόλπα, κ.ο.κ.) είναι μάγκας, καθιστώντας μας συνένοχους σε μια
πρακτική που ωφελεί μόνο τους πολύ (αλλά πολύ) πλούσιους.

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι να με βομβαρδίζουν με παραπλανητικά γκάλοπ
του τύπου: Ποιον θεωρείτε καταλληλότερο πρωθυπουργό τον τάδε ή τον
τάδε... Δηλαδή αν μας ρωτούσαν "Ποιον θεωρείτε καταλληλότερο πρωθυπουργό
τον Χίτλερ ή τον Μάο;", τα αποτελέσματα θα έδειχναν ότι οι μισοί Έλληνες
είναι ναζιστές και οι άλλοι μισοί μαοϊστές.

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι την πλύση εγκεφάλου από διάφορους βαλτούς
(όπως Τράγκας, Πρετεντέρης, Χατζηνικολάου και λοιποί πανελίστες) οι
οποίοι δήθεν παίρνουν το μέρος του κόσμου αλλά τελικά με τον έναν ή τον
άλλο τρόπο υπονομεύουν πάντα κάθε συλλογική κίνηση αντίδρασης (οι
διαδηλωτές που κλείνουν τους δρόμους και ταλαιπωρούν τον κόσμο, οι
σκουπιδιάρηδες που παίζουν με την υγεία μας, οι υπάλληλοι της ΔΕΗ που
θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές μας, κ.ο.κ.) και οι οποίοι σε όλα τα σκάνδαλα
που γίνονται τόσα χρόνια είναι οι πρώτοι που βγαίνουν και λένε ότι "δε θα
βγάλουμε άκρη". Αυτή είναι η δουλειά τους και την κάνουν πολύ καλά και
όταν στήνουν φαγοπότια όλοι μαζί και γλεντάνε, μας χλευάζουν και μας
αποκαλούν κορόιδα. Και έχουν δίκιο...

Είμαι κορόιδο γιατί. ενώ τόσα χρόνια το πρόβλημα με τα βιβλία του
δημοτικού είναι ότι έχουν αντικατασταθεί με κακογραμμένα χαμηλότερου
επιπέδου βιβλία, με παραπλανούσαν τόσο καιρό προκαλώντας σάλο με το
βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού για να συγκαλύψουν την οργανωμένη
υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Είμαι κορόιδο γιατί. στο σκάνδαλο Ζαχόπουλου (όπου το σκάνδαλο ήταν ότι ο
εκλεκτός του πρωθυπουργού και της γυναίκας του ήταν διεφθαρμένος) με
έπεισαν ότι το σκάνδαλο ήταν τι ανωμαλία έκρυβε το περιβόητο DVD.

Είμαι κορόιδο γιατί. στο σκάνδαλο με τις παράνομες απαλλαγές με έπεισαν
ότι η προστασία προσωπικών δεδομένων είναι αυτή που έβαλε την υπόθεση στο
αρχείο (για να μην αποκαλυφθούν τα ονόματα των γιων βουλευτών, υπουργών,
εφοπλιστών, βιομηχάνων και λοιπών φραγκάτων που με ταρίφα περίπου 20.000
ευρώ εξαγόρασαν τη στρατιωτική τους θητεία). Κι εμείς τα κορόιδα
στέλνουμε τα παιδιά μας στα σύνορα να ταλαιπωρούνται και να τινάζουν τα
μυαλά τους στον αέρα για να προστατέψουμε τελικά τα συμφέροντα όλων αυτών
που πατρίδα τους είναι μόνο το χρήμα.

Είμαι κορόιδο γιατί. με έπεισαν ότι για να γίνει το παιδί μου καλύτερος
μαθητής πρέπει να δίνει περισσότερες εξετάσεις στο γυμνάσιο και στο
λύκειο. Φορτώνοντας με άγχος, πίεση και άσκοπη αποστήθιση τους μαθητές
εναρμονίζουμε το σχολικό μας σύστημα με αυτό των ΗΠΑ και της Μεγάλης
Βρετανίας όπου τα παιδιά όταν τελειώνουν το σχολείο δεν ξέρουν πού τους
πάνε τα τέσσερα. (Στις ΗΠΑ μάλιστα αυξάνεται η τάση να μη στέλνουν οι
γονείς τα παιδιά στο σχολείο και να τους κάνουν οι ίδιοι μάθημα στο σπίτι
γιατί θεωρούν ότι το επίπεδο στα σχολεία είναι πολύ χαμηλό).

Είμαι κορόιδο γιατί. δίνω εξετάσεις στο Γυμνάσιο για να πάω στο Λύκειο
(φροντιστήρια), στο Λύκειο για να περάσω στο Πανεπιστήμιο (εκεί να δεις
φροντιστήρια), στο Πανεπιστήμιο για να πάρω πτυχίο (μέχρι πρότινος
δωρεάν, με τον νόμο πλαίσιο θα τα σκάμε χοντρά), μετά δίνω εξετάσεις στον
ΑΣΕΠ για να διοριστώ (άντε πάλι φροντιστήριο). Κοινώς προσπαθώ συνέχεια
να αποδείξω στους δασκάλους μου κατά πόσον αυτοί είναι καλοί δάσκαλοι.

Είμαι κορόιδο γιατί. με έχουν πείσει ότι οι αιώνιοι φοιτητές επιβαρύνουν
τα πανεπιστήμια ενώ στην πραγματικότητα αυτοί χάνουν όλα τους τα προνόμια
μετά από περίπου 6 χρόνια φοίτησης (δηλαδή δωρεάν σίτιση, στέγαση,
συγγράμματα και πάσο) και δεν είναι παρά ένας αριθμός σε έναν κατάλογο.
Στην ουσία θέλουν μελλοντικά να έχουν τη δυνατότητα να αποβάλλουν από τις
σχολές φοιτητές που δεν είναι αρκετά υπάκουοι, που αντιδρούν απέναντι σε
συμφέροντα, που ανήκουν σε παρατάξεις που δρουν αντίθετα προς τις βλέψεις
καθηγητών κλπ, δηλαδή να καταργήσουν το πολιτικό και ιδεολογικό άσυλο των
σπουδαστών και το δικαίωμά τους να εκφράζονται και να πολιτεύονται
ελεύθερα. Κοινώς θέλουν να καταλύσουν το φοιτητικό κίνημα που στην Ελλάδα
και παγκοσμίως φαίνεται να είναι το μοναδικό κίνημα ικανό να ανατρέψει
δικτατορικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα.

Είμαι κορόιδο γιατί. οι εθνοπροδότες που με κυβερνούν τόσα χρόνια όχι
μόνο υποβαθμίζουν συστηματικά το επίπεδο της παιδείας μου (ξεκινώντας με
το νόμο Αρσένη, συνεχίζοντας με τα απαράδεκτα βιβλία του δημοτικού και
ολοκληρώνοντας το σχέδιο με την αναθεώρηση του Άρθρου 16) αλλά με έχουν
πείσει κιόλας ότι όλα αυτά γίνονται για την αναβάθμιση της παιδείας. Η
αλήθεια είναι ότι όλα αυτά γίνονται για την υποβάθμιση της παιδείας και
τη δημιουργία μιας άβουλης μάζας που ξέρει μόνο να αποστηθίζει και δεν
προλαβαίνει να σκεφτεί και κατά συνέπεια να αντιδράσει όταν πλήττονται τα
δικαιώματά της. Όλα αυτά γίνονται για την είσοδο των ιδιωτικών
συμφερόντων στην παιδεία (αν πέσει το επίπεδο των δημόσιων πανεπιστημίων
τότε θα γίνουν ανταγωνιστικά τα ιδιωτικά κολέγια). Και τέλος, όλα αυτά
γίνονται για την κατάλυση του φοιτητικού κινήματος (πλήττοντας αιώνιους
φοιτητές και άσυλο), του μόνου ικανού να ανατρέψει δικτατορίες όπως αυτή
των συνταγματαρχών που καθώς φαίνεται μάλλον δεν έφυγε ποτέ...

Είμαι κορόιδο γιατί. με έχουν πείσει, μέσα από χρόνια προπαγάνδα, ότι ο
συνδικαλισμός (δηλαδή το μοναδικό μέσο των εργαζομένων να προστατεύουν
και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους) είναι κακό πράγμα και ότι οι
συνδικαλιστές (δηλαδή αυτοί που έχουν εκλεγεί από τους συναδέλφους τους
για να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους) είναι όλοι διεφθαρμένοι και
αναξιόπιστοι. Λογικό πάντως να μας παρουσιάζουν έτσι τα πράγματα αφού
κανένα αφεντικό δε θέλει να βλέπει ενωμένους τους υπαλλήλους του γιατί αν
του ζητήσουν τα αυτονόητα (δηλαδή ασφάλιση, επιδόματα, οκτάωρο,
υπερωρίες) δε θα μπορέσει να κτίσει την αυθαίρετη βίλα του ούτε να πάρει
το κότερο που έχει βάλει στο μάτι.

Είμαι κορόιδο γιατί. δέχομαι να πληρώνω πανάκριβα το Ίντερνετ τη στιγμή
που εδώ και χρόνια σε όλη την Ευρώπη (ακόμη και σε χώρες του πρώην
ανατολικού μπλοκ) το Ίντερνετ είναι δωρεάν για όλους και χρεώνονται μόνο
οι συνδέσεις πολύ υψηλών ταχυτήτων.

Είμαι κορόιδο γιατί. με έχουν πείσει ότι υπάρχει συναίνεση του κόσμου για
την παρούσα κατάσταση. Κανείς δε μου λέει ότι γίνονται τουλάχιστον τρεις
με τέσσερις διαδηλώσεις την εβδομάδα στο κέντρο της Αθήνας και όταν
γίνονται απεργίες κανείς σχεδόν δεν αναφέρει τις διεκδικήσεις των απεργών
παρά μόνο την ταλαιπωρία που θα προκαλέσει η απεργία. Η αποσιώπηση των
διαδηλώσεων και η συγκάλυψη των αιτημάτων των απεργών αποκαλύπτει τον
ρόλο ΟΛΩΝ των ΜΜΕ στο πολιτικό παιχνίδι και το μερίδιο της ευθύνης τους
για τα προβλήματα του κόσμου σε αυτό τον τόπο.

Είμαι κορόιδο γιατί.δέχομαι αδιαμαρτύρητα να αισχροκερδούν οι
βενζινοπώλες και το κράτος εις βάρος μου. Όλο το 2008 που ανέβαινε η τιμή
του πετρελαίου παγκοσμίως η Ευρωπαϊκή Ένωση ρύθμιζε το ευρώ ώστε να μην
επηρεάζεται από την κρίση και η τιμή του πετρελαίου στα ευρωπαϊκά
κράτη-μέλη παρέμενε σταθερή. Μόνο στην Ελλάδα αυξανόταν η τιμή του ενώ
συνεχίζουμε να πληρώνουμε χρυσάφι το πετρέλαιο ακόμα και τώρα που η τιμή
του βαρελιού έχει πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα (κι εμείς εξακολουθούμε να
πληρώνουμε τη βενζίνη 1 ευρώ το λίτρο).

Είμαι κορόιδο
γιατί. όταν καιγόταν όλη η Ελλάδα από τους συνήθεις θερινούς εμπρησμούς
των καταπατητών δασικών εκτάσεων με έπεισαν ότι τις φωτιές τις έβαλαν
κάποιοι άρρωστοι πυρομανείς, κάποιος ασύμμετρος εχθρός, μέχρι και οι
γνωστοί-άγνωστοι των Εξαρχείων.. Ούτε ένα χρόνο μετά γίνεται καταπάτηση
των καμένων εκτάσεων τόσο στην Πελοπόννησο όσο και στην Πάρνηθα από
αυτούς που όλοι υποψιαζόμασταν ότι κρύβονται πίσω από τους εμπρησμούς.
(Τουριστικές εγκαταστάσεις στην Πελοπόννησο, το εξ αρχής παράνομο καζίνο
στην Πάρνηθα επεκτείνεται, βίλες κτίζονται στην Πάρνηθα στη μέση του
δάσους). Οι επιτροπές κατοίκων για την προστασία της Πάρνηθας που
ανέβηκαν να διανυκτερεύσου ν για να εμποδίσουν τις εργασίες σε εργοτάξια
που χτίζουν βίλες σε προστατευμένες περιοχές βρήκαν απέναντί τους κλούβες
των ΜΑΤ... Ποιος να 'στειλε άραγε τα ΜΑΤ; Ο άρρωστος πυρομανής, η
ασύμμετρη απειλή, ή κάποιος μπαχαλάκιας των Εξαρχείων; Εγώ αν και κορόιδο
θα υποθέσω ότι τους έστειλε ο ιδιοκτήτης της βίλας.

Είμαι κορόιδο γιατί. νομίζω ότι αυτοί που μετακινούνται με ελικόπτερα και
ιδιωτικά τζετ νοιάζονται για την κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς
δρόμους...

Είμαι κορόιδο γιατί. νομίζω ότι αυτοί που στέλνουν τα δικά τους παιδιά
στα ιδιωτικά νοιάζονται για την κατάντια των δημόσιων σχολείων.

Είμαι κορόιδο γιατί. με αναγκάζουν και πληρώνω εδώ και πολλά χρόνια την ΕΡΤ
η οποία θεωρείται δημόσια τηλεόραση και η οποία δεν μου προσφέρει και κάτι
ιδιαίτερο. Αυτό γίνεται μονό στην Έλλαδα.


Είμαι κορόιδο γιατί. πιστεύω ότι θα τιμωρηθούν οι ένοχοι για τα ολιγοπώλια
(καρτέλ) που μαστίζουν την οικονομία μας και πλήττουν κυρίως τα φτωχότερα
στρώματα της κοινωνίας. Καρτέλ στο γάλα, καρτέλ στη βενζίνη, καρτέλ στα
φρούτα, καρτέλ παντού. Τα αρχικά πρόστιμα μειώνονται συνήθως, οι τιμές
παραμένουν υψηλές, ενώ στην πράξη δεν επιστρέφονται στους καταναλωτές τα
χρήματα που έχουν χάσει (π.χ. με μια παρατεταμένη μείωση της τιμής του
προϊόντος ώστε να αντισταθμιστού ν οι απώλειες που προκλήθηκαν).

Και ο κατάλογος αυτός μπορεί να συνεχίζεται για πάντα...

Aστε μωρέ, μήπως είμαι κορόιδο γιατί?.Μ0Υ ΑΞΙΖΕΙ?!?