Σάββατο 17 Μαΐου 2008

Ευθύνες δεν έχει μόνο ο δολοφόνος...

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ


Η πανεπιστημιακή κοινότητα είναι συγκλονισμένη από τον τόσο άδικο χαμό του φοιτητή του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας Εμμανουήλ Χορευτάκη, το πρωί της Παρασκευής, στην πόλη του Ρεθύμνου. Η ζωή και το μέλλον ενός νέου ανθρώπου του Πανεπιστημίου μας διακόπηκε βίαια, από δολοφονικό χέρι. Δυστυχώς, στην πόλη μας δεν είναι μεμονωμένα και περιστασιακά γεγονότα οι αντιδράσεις κάποιων με βρισιές, χειροδικίες, τραυματισμούς ή ακόμα και φόνο σε βάρος αθώων. Το πρόβλημα είναι γνωστό, φαίνεται ότι έχει ανοχή και κάλυψη, πρέπει επιτέλους να χτυπηθεί στη ρίζα του και να αποδοθούν ευθύνες. Η ίδια η τοπική κοινωνία πρέπει να αντιδράσει με τον πιο έντονο τρόπο.

Εκφράζοντας τα πιο βαθιά μας συλληπητήρια στην οικογένεια Χορευτάκη, το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης ανακοινώνει ότι σε ένδειξη πένθους και διαμαρτυρίας αποφάσισε να αναστείλει όλες τις λειτουργίες του τη Δευτέρα 19 Μαΐου 2008.

Ο πρόεδρος του Τμήματος

Χρήστος Λούκος
Καθηγητής Ιστορίας Νεότερων Χρόνων

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Πραγματικά δεν ξέρω τι να γράψω, θα σταθώ όμως σε αυτό :

"...Δυστυχώς, στην πόλη μας δεν είναι μεμονωμένα και περιστασιακά γεγονότα οι αντιδράσεις κάποιων με βρισιές, χειροδικίες, τραυματισμούς ή ακόμα και φόνο σε βάρος αθώων. Το πρόβλημα είναι γνωστό, φαίνεται ότι έχει ανοχή και κάλυψη, πρέπει επιτέλους να χτυπηθεί στη ρίζα του και να αποδοθούν ευθύνες. Η ίδια η τοπική κοινωνία πρέπει να αντιδράσει με τον πιο έντονο τρόπο."

...και θα θέσω κάποια ερωτήματα...

Μήπως για αρκετούς από τους κατοίκους του νησιού που μας φιλοξενεί οι συμπεριφορές αυτές εντάσσονται στην "αθάνατη Κρητική λεβεντιά"?

Και η ανοχή από την τοπική κοινωνία (που σίγουρα υπάρχει) που εντάσσεται?

Μπορείτε να καταλάβετε κύριοι και κυρίες μου πως κάνοντας τα στραβά μάτια διαιωνίζετε παρόμοιες συμπεριφορές?

Έχετε καταλάβει πως η δράση τέτοιων λεβεντανθρώπων και εκκολαπτόμενων λεβεντανθρώπων αποτελεί το σύνηθες στην πόλη αυτή?

Θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα...και γι' αυτό -δυστυχώς- ας είμαστε σίγουροι...

Γεια σου φίλε...

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι λανθασμένα γίνεται αυτή η εξομοίωση. Το γεγονός θα το χαρακτήριζα μεμονωμένο. Δεν ξυπνάς κάθε πρωί και «κουτουλάς» με έναν στυγερό δολοφόνο. Σίγουρα η «αθάνατη Κρητική λεβεντιά» με την κυριολεκτική έννοια, έχει εκλείψει και την θέση της έχει πάρει μια «ανόητη καπετανίστικη νοοτροπία» η οποία κυριαρχεί σε χωριά τα οποία δυστυχώς δεν έχουν έρθει ακόμα σε επαφή με τον πολιτισμό. Όμως και εκεί σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι με φιλότιμο και τιμιότητα (λέξεις που σήμερα δεν θα βρεις εύκολα στο λεξιλόγιο πολλών – Κρητικών και μη). Όσο για την ανοχή της τοπικής κοινωνίας ας μην γελιόμαστε, όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει. Οι «μικροί» προσφέρουν στήριξη στους «μεγάλους», και αυτοί με την σειρά τους προσφέρουν κάλυψη στους πρώτους. Όμως σε καμία περίπτωση αυτό δεν σημαίνει πως όλοι οι Κρητικοί θα πρέπει να εξομοιωθούν και να χαρακτηριστούν ΚΑΦΡΟΙ ή εκκολαπτόμενοι ΚΑΦΡΟΙ!
Ο κ. Λούκος στην ανακοίνωση του, μίλησε για ανοχή της τοπικής κοινωνίας. Και εγώ μπορώ κ. Λούκο να κάτσω σε ένα γραφείο και να βγάζω βαρύγδουπους λόγους, γιατί δεν είδα να κάνετε κάτι ποιο δραστικό από αυτό. Τα προβλήματα κ. Λούκο δεν λύνονται έτσι. Κάντε την αρχή για να λυθεί ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα και να είστε σίγουρος πως όλοι, φοιτητές και καθηγητές θα σας ακολουθήσουν. Μη ζητάτε από τον κάθε μεροκαματιάρη να έρθει και να προτάξει τα στήθη του για να λυθεί ένα τέτοιο πρόβλημα.
Βέβαια όλα αυτά ηχούν ως λεπτομέρειες μπροστά στο γεγονός ότι ένας συμφοιτητής μας δεν ζει πια. Όλη η φοιτητική κοινότητα συγκλονίστηκε από τον άδικο χαμό του Μάνου και κυρίως όσοι τον γνώριζαν… Όλοι καταδικάσαμε το γεγονός, αλλά αυτό δεν θα τον φέρει πίσω.
Καλό ταξίδι…

mefistofelis είπε...

"εξομοίωση" δεν έγινε σε καμία περίπτωση...

Όμως, "μεμονωμένο" περιστατικό φίλε μου σίγουρα δεν είναι...

Υπάρχουν άπειρα βίαια επεισόδια που τις περισσότερες φορές (ευτυχώς) δεν έχουν αντίστοιχο τραγικό τέλος...

Ακόμα και συμπλοκή να μην υπάρξει, οι "λεκτικές μαγκιές" είναι καθημερινό φαινόμενο, όλοι μας έχουμε βρεθεί μάρτυρες (ή και πρωταγωνιστές) παρόμοιων καταστάσεων...

Σαφώς και υπάρχουν φιλόξενοι, "αρχοντάνθρωποι" και πρεγματικά λεβέντες Κρητικοί (θα έλεγα μάλιστα πως αποτελούν την πλειοψηφία), αυτό όμως δεν σημαίνει πως η ντόπια κοινωνία δεν έχει αποδεχτεί τις "παρασπονδίες" από ορισμένους και ανέχεται, κωφεύει, κλείνει τα μάτια ή ακόμα και προσφέρει άσυλο σε τέτοιες συμπεριφορές κάτω από τη γνωστή πιπίλα της "ιδιαίτερης Κρητικής συμπεριφοράς".

Οι πρώτοι διδάξαντες αυτής της συμπεριφοράς είναι ασφαλώς οι πολιτικάντες αυτού του τόπου και τα όργανά τους, η αστυνομία.

Μήπως τέλος την αρχή για μια πιο αποτελεσματική αντίδραση να πρέπει να την κάνουμε εμείς οι ίδιοι οι φοιτητές?

Ή μήπως οι αγώνες που δεν έχουν πολιτικό περιεχόμενο δεν μας αφορούν?

mayritanos είπε...

Εγώ θα ήθελα να σταθώ κάπου αλλού. Όποιος παρακολούθησε τα δελτία ειδήσεων των τοπικών καναλιών θα παρατήρησε ότι η κύρια έγνοια τους ήταν όχι τόσο αυτό καθαυτό το τραγικό γεγονός όσο τι αντικτυπο θα έχει στην οικονομική-τουριστική δραστηριότητα της περιοχής. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτοί που κυρίως κλήθηκαν να σχολιάσουν ήταν μαγαζάτορες και άλλοι τέτοιου είδους "παράγοντες" και "φορείς". Πρόκειται για μια χυδαία αντιμετώπιση ενός τόσο τραγικού γεγονότος. Με άλλα λόγια, αυτό που προσπαθούν να περάσουν δεν είναι τόσο η καταδίκη της νοοτροπίας του νταή, όσο η ανάγκη της μεγαλύτερης αστυνόμευσης της περιοχής. Δηλαδή, αυτό που χρειαζόμαστε είναι περισσότερη αστυνομία, πιο σκληρή, με συνεχή παρουσία σε όλην την πόλη. Αυτές οι αντιλήψεις μάλιστα διατυπώνονται σε μια πόλη στην οποία δρουν πάμπολλες ειδικές αστυνομικές υπηρεσίες και στην οποία λειτουργεί και σχολή αστυνομίας. Άρα, με αφορμή το γεγονός, επαναδιατυπώνεται με νέα ορμή το αίτημα για ακόμα πιο έντονη αστυνομική παρουσία στην παλιά πόλη με στόχο την κάθαρσή της από στοιχεία που "χαλάνε" την εικόνα του Ρεθύμνου στην ελληνική και ξένη κοινωνία (διάβαζε: τουρίστες-πελάτες) και μειώνεται έτσι η κερδοφορία των επιχειρήσεων της παλιάς πόλης.

mefistofelis είπε...

mayritane δεν είδα καθόλου ειδήσεις αλλά αν είναι έτσι όπως τα λες, οι τύποι είναι πραγματικά άθλιοι...

Όσο για την "περισσότερη αστυνόμευση" που μερικοί επαγγέλονται, είναι σχεδόν βέβαιο πως δεν θα έλυνε τα προβλήματα, ίσως κατά κάποιο τρόπο απλώς να τα "έκρυβε" από το κέντρο του Ρεθύμνου και αυτά να μεταφέρονταν αλλού...(βλέπε και την αστυνόμευση στά Ζωνιανά)

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΙΔΙΑ ΩΣ ΠΑΛΙΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝ.ΚΡΗΤΗΣ ΘΑ ΕΛΑΓΑ ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΚΑΘΑΡΗ ΤΥΧΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΦΟΙΤΗΤΗ-ΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ TA PERISTATIKA AKOMA KAI APO THN DEKAETIA TOY 80 EINAI ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΕΤΥΧΑ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ ΛΟΓΩ SYMMETOXHS ΜΟΥ ΣΕ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΔΙΟΙΚ.ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ , ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80 ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΤΑΔΙΑΖΟΝΤΑΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΚΟΥΜΠΟΥΡΟΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (STA ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ TOTE)ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΣΑΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ Η ΑΝ ΤΟ ΘΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ

mefistofelis είπε...

Η μητέρα του Μανόλη μας έδειξε το δρόμο...
Την επόμενη της κηδείας του γιου της πήγε στο σχολείο και δίδαξε «τα
άλλα παιδιά της».
Επέστρεψε στη κοινωνία που σκότωσε το παιδί της, για να την διδάξει,
να την κάνει καλύτερη αντί να τη αναθεματίσει.
Η μάνα της «Κρήτης» παράλληλα με την πράξη της αποκατέστησε όλη
την χαμένη λεβεντιά αυτού του Νησιού που δεν έχει «μόνο εγκληματίες»
αλλά και ανθρώπους ψυχωμένους, έτοιμους ανά πάσα στιγμή να
πετάξουν πάνω από την λύπη τους για το καλύτερο.
Το τραγούδι του Νεκρού Αδελφού δεν γράφτηκε τυχαία σε αυτό τον
Νησί.
Η κα Eιρήνη χθες ανέστησε τον Μανόλη της και τον κάθισε απέναντι
της, στα θρανία των μαθητών της.
Αυτό το μήνυμα το απευθύνω στους φοιτητές μου που πρέπει να
θυμούνται πάντα την μάνα του Μανόλη που τον θέλει εκεί, στα θρανία,
στα εργαστήρια, στον καθημερινό αγώνα της μάθησης και της παιδείας
γιατί «παιδεία» έλειπε στον δολοφόνο του Μανόλη.
Παιδεία με την ευρύτερη κοινωνικής της έννοια.
Φοιτητές μας, αγαπημένα μας παιδιά, ελάτε όλοι στο Πανεπιστήμιο,
συσπειρωθείτε και συσπειρώστε την κοινωνία γύρω σας. Διδαχτείτε και
διδάξτε για να γίνει η κοινωνία μας καλύτερη.
Από μήνες τώρα το Πανεπιστήμιο Κρήτης προετοιμάζει σιωπηρά, μακριά
από τις κάμερες και την δημοσιότητα μια ευρύτερη παρέμβαση-
επικοινωνία με την κοινωνία, στηριζόμενη στα επιστημονικά δεδομένα
αλλά και στις βιωματικές εμπειρίες.
Η παρουσία σας θα είναι καταληκτική σε οργανωμένες αποστολές
εκπαίδευσης και παίδευσης που θα κληθείτε να πάρετε μέρος.
Θα είναι ένα στοίχημα που θα αφορά όλους μας.

O Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης

Καθηγητής Ιωάννης Παλλήκαρης

mefistofelis είπε...

Το παρακάτω είναι αναρτημένο στα σχόλια του blog http://politistikes.blogspot.com


ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΕΝΟΣ 21ΧΡΟΝΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ, «ΔΙΑ ΑΣΗΜΑΝΤΟΝ ΑΦΟΡΜΗ»

Συνεχόμενο ΕΓΚΛΗΜΑ χωρίς ΤΙΜΩΡΙΑ

Γίναμε, για πολλοστή φορά δυστυχώς, βουβοί μάρτυρες ενός αποτρόπαιου εγκλήματος: ένα νέο παιδί, ένας νέος φοιτητής που δεν πρόλαβε να ζήσει και να πραγματοποιήσει τα όνειρά του, έπεσε νεκρός από το χέρι ενός ψυχικά άρρωστου και διεστραμμένου ζώου (ας μας συγχωρήσουν τα Ζώα για τον παραλληλισμό).Ενός ζώου το οποίο είναι ένα από τα πολλά που κατά καιρούς τρομοκρατούν, εκβιάζουν και σκοτώνουν αθώους συνανθρώπους μας, ιδιαίτερα όσον αφορά στην νυχτερινή ζωή της πόλης.Ενός ζώου ήδη καταδικασμένου για φόνο, το οποίο κατάφερε να αποφυλακισθεί γρήγορα μέσω των γνωστών μηχανισμών που έχουν διαβρώσει ως το κόκκαλο το πολιτικό και κοινωνικό μας σύστημαΠάμπολλα τα περιστατικά του άμεσου και απώτερου παρελθόντος και, όπως δυστυχώς δείχνουν τα πράγματα, πάμπολλα θα είναι και τα περιστατικά του μέλλοντος.
Όμως ξεχνάμε γρήγορα!Γρήγορα ξεχάσαμε τα Ζωνιανά και τη δήθεν αποκατάσταση της εκεί τάξης και, ακόμα χειρότερα, γρήγορα ξεχάσαμε και όλες τις άλλες περιπτώσεις «Ζωνιανών», «Μυλοποταμιτών» και άλλων,οι οποίες έχουν συμβεί δίπλα στα σπίτια μας, στην ίδια την καρδιά του Ρεθύμνου.Είναι γνωστές σε όλους οι περιπτώσεις ατόμων από τις ορεινές περιοχές του νομού, και όχι μόνο, οι οποίοι τρομοκρατούν τη νυκτερινή ζωή της πόλης και σκοτώνουν αβίαστα, χωρίς ποτέ να αντιδρά κανείς.
Από τη μια μεριά, η πολιτεία, οι τοπικές αρχές και η αστυνομία.
Η πολιτεία και οι τοπικές αρχές που μόνο ενδιαφέρον έχουν την είσπραξη των δυσβάστακτων φόρων και δημοτικών τελών και την οικονομική ευμάρεια της τάξης τους, παραδομένοι στην γνωστή απραξία, διαπλοκή και σήψη που χαρακτηρίζει ολόκληρο το πολιτικό μας σύστημα, με λίγες, δυστυχώς, εξαιρέσεις και με μοναδικές τους επιτυχείς επιδόσεις σε ό, τι αφορά τον πλουτισμό τους, το ρουσφέτι, την κομπίνα, ή, για να αναφερθούμε σε ένα θέμα του Πανεπιστημίου, την επιδίωξη για κατάργηση του Πανεπιστημιακού ασύλου, του μόνου πραγματικά δημοκρατικού θεσμού της χώρας.Λες και αυτό είναι το μείζων ζήτημα που απασχολεί τους πολίτες και όχι η ακρίβεια, η φτώχεια, η σαπίλα που κυριαρχεί απ’άκρου εις άκρον και η άθλια κατάσταση στην ποιότητα ζωής και υποδομών (δες π.χ. την καθημερινή κόλαση στους δρόμους της πόλης, την Αθηναϊκού τύπου κυκλοφοριακή κατάντια). Και η αστυνομία, με λίγες ξανά εξαιρέσεις, η οποία πάντα καταφθάνει «κατόπιν εορτής» αφού είναι υπέρμετρα απασχολημένη με ασχολίες του τύπου: κλήσεις, κακοποίηση και εξευτελισμός πολιτών αλλά και απορροφημένη στην πολυποίκιλη καλοπέραση, στα διαφόρων τύπων «δωράκια» που της προσφέρουν πολλοί «επιχειρηματίες» νυκτερινών κέντρων διασκέδασης, με αντάλλαγμα προστασία, «τα στραβά μάτια» κ.ο.κ., πράγματα που γνωρίζουν οι πάντες αλλά κανείς δεν ομολογεί.
Και ο πολίτης, ο νέος άνθρωπος που θέλει να διασκεδάσει με την παρέα του, είναι έρμαιο όλων αυτών των διαπλεκόμενων μηχανισμών, με τους περισσότερους «επιχειρηματίες της νύχτας» να τον ποτίζουν με ποτά-βόμβες-δηλητήρια, με ναρκωτικά και θάνατο και όλα αυτά κάτω από την ανοχή, την αδιαφορία ή ακόμα και την σύμπραξη της αστυνομίας, η οποία φυσικά δεν έχει κανένα συμφέρον από τον τερματισμό αυτών των καταστάσεων.Όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει.Όσοι πιστεύουν ότι ο όρος Μαφία αναφέρεται σε άλλες εποχές και άλλους τόπους, δεν έχουν παρά να κάνουν μία βόλτα στα νυκτερινά μαγαζία του Ρεθύμνου όπου, παρά τις εξαιρέσεις των τίμιων επιχειρηματιών και αυτών που ανθίσταται στους εκβιασμούς και στην «προστασία» της αστυνομίας, των μπράβων και των διαφόρων κακοποιών, η κατάσταση επηρρεάζει όλους.Ανοχή, ασυδοσία, θάνατος, ναρκωτικά, αδιαφορία, αυτή είναι η νυκτερινή ζωή της πόλης.
Η ευθύνη βέβαια δε βαραίνει μόνο τις αρχές και την αστυνομία, αλλά όλους μας ανεξαιρέτως.Καταρχήν, την τοπική κοινωνία η οποία έχει γίνει μάρτυρας παρόμοιων περιστατικών πάρα πολλές φορές και ποτέ ή σχεδόν ποτέ δεν αντιδρά επαρκώς.Μία κοινωνία η οποία μέσα στην ξέφρενη και αλματώδη τουριστική/οικονομική ανάπτυξη, αναπαύθηκε στην καλοπέραση και τον ωχαδερφισμό χάνοντας τις αξίες για τις οποίες κάποτε ήταν περήφανη: την φιλοξενία, το ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο, την τιμιότητα, την αγάπη για τον πολιτισμό.Οι λίγες και καλές εξαιρέσεις, δυστυχώς πνίγονται μέσα στο γενικότερο πέλαγος της αδιαφορίας.
Μεγάλη ευθύνη όμως φέρουμε κι εμείς οι φοιτητές, ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση.Με τις φοιτητικές πολιτικές οργανώσεις, από τη μια, να σκίζουν τα ιμάτιά τους και να αντιδικούν μόνο σε περιπτώσεις που απειλείται το μικρομαγαζάκι τους και τα μικροσυμφέροντά τους, αδύναμοι και ανίκανοι να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό όσον αφορά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ακεραιότητα, την αξιοπρέπεια και την ουσιαστική ποιότητα ζωής και σπουδών όλων μας.Και μ’εμάς τους φοιτητές, από την άλλη, να ενδιαφερόμαστε μόνο πως θα καλοπεράσουμε με τα λίγα ή πολλά λεφτά του μπαμπά, αδιάφοροι για τα ίδια αυτά ζητήματα που μας αφορούν όλους, για το μέλλον μας, την ασφάλειά μας, αλλά και την όποια προσφορά θα μπορούσαμε να κάνουμε στον τόπο που μας φιλοξενεί (όσο κι αν αυτή η φιλοξενία πολλές φορές είναι σχήμα οξύμωρο).
Συνάδελφε φοιτητή, βάλε το καλά στο μυαλό σου: η πιθανότητα να είσαι εσύ το επόμενο θύμα είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη! Ο θάνατος καραδοκεί κάθε στιγμή, σε κάθε στενό του Ρεθύμνου τη νύχτα.Σκέψου καλά και πάρε τις σωστές αποφάσεις για την ίδια σου τη ζωή.Πάλεψε και αγωνίσου ενάντια σε όλους αυτούς που σε εκμεταλεύονται και βάζουν σε κίνδυνο την σωματική σου ακεραιότητα.Είναι πια καιρός να ξυπνήσεις και να αντιδράσεις, να ξεσηκωθείς και να επαναστατήσεις. Μία συμβολική αποχή από τα νυκτερινά μαγαζιά του Ρεθύμνου που σε ποτίζουν ναρκωτικά και δηλητήρια και παίζουν διάφορα παιχνίδια συμφερόντων στην πλάτη σου, χωρίς να σου προσφέρουν την παραμικρή ασφάλεια, θα είναι μια καλή απόδειξη ότι έχεις μυαλό και κρίση και ότι δεν είσαι απλά το χαζό παιδάκι της μαμάς, που ενδιαφέρεται μόνο για παιχνίδι και καλοπέραση και το οποίο μπορούν να πατρονάρουν διάφοροι προς εξυπηρέτηση δικών τους συμφερόντων.Δείξε την αξιοπρέπειά σου επιτέλους! Ένας συνάδελφος φοιτητής σκοτώθηκε άδικα, στα 21 του χρόνια και δεν είναι η πρώτη φορά που φοιτητές πέφτουν θύματα κακοποίησης και εκμετάλευσης σε αυτόν τον τόπο κι ούτε θα είναι η τελευταία.Η ευθύνη για να σταματήσει αυτό είναι και δική μας.
Συνάνθρωπε και συμπολίτη του όμορφου Ρεθύμνου, είναι επιτέλους ώρα να ξεσηκωθείς κι εσύ και να φωνάξεις Φτάνει πια! Η σημερινή οδύνη μιας άγνωστης μάνας κι ενός άγνωστου πατέρα, αύριο θα είναι δική σου οδύνη.Κι αυτό με μαθηματική ακρίβεια, όπως μας διδάσκει το παρελθόν.Αύριο ίσως να είμαι εγώ, ίσως να είσαι εσύ.Αύριο ίσως να είναι ο δικός σου γιος και η δική σου κόρη που θα πέσουν νεκροί από τα χέρια κάποιου από τους πολλούς αδίστακτους ψυχανώμαλους που ήδη αλωνίζουν στην πόλη σου εδώ και χρόνια, με την ανοχή όλων μας.Είναι η ώρα να διεκδικήσεις από τις αρχές και την αστυνομία αυτό που είναι υποχρεωμένοι να σου προσφέρουν: μία ασφαλή και φιλήσυχη ζωή, εντός της οποίας να μπορείς να δημιουργείς και να ευημερείς.Είναι ώρα να αποδείξεις ότι δεν έχασες την ανθρωπιά σου, την αγάπη σου για την κοινωνία και τον συνάνθρωπο, ότι μπορείς να κρίνεις σωστά και να αποφασίζεις για το δικό σου μέλλον.Διαφορετικά θα είναι, για μία ακόμα φορά, πολύ αργά όταν ακόμα ένας νέος θα πεθάνει «δια ασήμαντον αφορμή».Σκέψου καλά και πάρε την κατάσταση στα χέρια σου, αποτίναξε από πάνω σου όλους αυτούς που σε καταδυναστεύουν και σε εκμεταλέυονται χωρίς να νοιάζονται για την ασφάλειά σου και την ποιότητα ζωής σου.Και βάλε καλά στο μυαλό σου ότι όλη αυτή η συνεχιζόμενη και αυξανόμενη εγκληματικότητα του Ρεθύμνου, αργά η γρήγορα θα αποβεί μοιραία για την ίδια την ανάπτυξη της πόλης, για τον ίδιο τον τουρισμό, για όλους.Τα νέα ήδη έχουν συγκλονίσει τον πλανήτη, μέσω του internet και οι αντιδράσεις που καταφθάνουν είναι περισσότερο από ανησυχητικές αλλά και εξευτελιστικές για τον τόπο
Ας προσευχηθούμε, το αίμα του Μάνου Χορευτάκη να διαποτίσει βαθειά τα όνειρα και τους εφιάλτες μας, να μας βγάλει επιτέλους από το λήθαργο και την αποχαύνωση.Δεν φτάνουν όμως μόνο οι προσευχές, είναι στο χέρι μας να ζήσουμε σε ένα καλύτερο, ασφαλέστερο και αξιοπρεπέστερο μέλλον.

«Συγχαρητήρια» σε όλους αυτούς τους «άντρες» Μυλοποταμίτες (και όχι μόνο), σε όλα αυτά τα κομπλεξικά και άθλια τερατἰδια που νομίζουν ότι τους ανήκει η πόλη, ο νομός και οι ζωές των ανθρώπων.Όμως, Λεβεντιά και Ανδρισμός σημαίνει να έχεις καλή καρδιά και ευγενή αισθήματα, σημαίνει να σέβεσαι, να έχεις αξιοπρέπεια και να αναλαμβάνεις τις ευθύνες σου.Όλα τα υπόλοιπα, όλα αυτά που πράττουν οι γνωστοί-άγνωστοι καπετανάκηδες του Ρεθύμνου, είναι κομπλεξισμός και ανανδρία.Το αποδεικνύουν και οι ίδιοι αυτοί «άντρες» οι οποίοι, χωρίς ένα πιστόλι ή ένα μαχαίρι πάνω τους, παρουσιάζουν την εικόνα του πιο δειλού, κακόμοιρου και υπόδουλου ανθρωπάκου.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Φιλοσοφικής Σχολής
Πανεπιστημίου Κρήτης

mefistofelis είπε...

Κουμπάρος του φονιά ο πρώην Υφυπουργός Δημόσιας Τάξης

28 Μαΐου 2008, 15:04

Γιώργος Στεργιόπουλος

Ο πρώην Υφυπουργός Δημόσιας Τάξης Χρήστος Μαρκογιαννάκης είναι κουμπάρος και δικηγόρος του φονιά του Ρεθύμνου Ζαχαρία Λαγουδάκη που τα ξημερώματα της 16ης Μαΐου 2008 σκότωσε με μια μαχαιριά στο στήθος τον νεαρό φοιτητή Μανώλη Χορευτάκη για ένα σουβλάκι.

Ο βουλευτής Χανίων της Νέας Δημοκρατίας βάφτισε το παιδί του φονιά, ενώ γνώριζε ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος είχε παραβιάσει επανειλημμένα τον ποινικό κώδικα. Εβαρύνετο με αδικήματα πολύ σοβαρά όπως απόπειρα ληστείας, απόπειρα ανθρωποκτονίας, κλοπές, μαχαιρώματα και παράνομη κατοχή όπλων. Μετά την κουμπαριά πρόσθεσε στο ποινικό του μητρώο και το φόνο.

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης ήταν αυτός που πρωτοστάτησε αργότερα με τον αδερφό του ως δικηγόρο του Λαγουδάκη στην συγχώνευση της ποινής του στο Εφετείο από 48 χρόνια σε 25, με αποτέλεσμα να εκτίσει τα 2/3 της ποινής και να αποφυλακισθεί νωρίτερα.

Προκλητικά χθες ο βουλευτής όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφο για την κουμπαριά του με τον Ζαχαρία Λαγουδάκη απάντησε: "Έχω βαφτίσει 200 παιδιά, αν μου βγει και ένα σκάρτο τι να κάνω; Υπάρχουν άλλοι πολιτικοί που έχουν βαφτίσει παιδιά που έφαγαν δις ισόβια."

Ενδιαφέρον έχει και η αποφυλάκιση του φονιά. Ο Λαγουδάκης είχε ενεργό ρόλο στην εξέγερση στις φύλακες Αλικαρνασσού σημειώνοντας έτσι πειθαρχικό παράπτωμα.

Περιέργως με επιστολή του, ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ των Φυλάκων Αλικαρνασσού βεβαιώνει το συμβούλιο πλημμελειοδικών, ότι ο Λαγουδάκης επέδειξε εξαίρετη συμπεριφορά κατά την εξέγερση, με αποτέλεσμα το πειθαρχικό παράπτωμα να διαγραφεί και να καταφέρει να αποφυλακιστεί.

Χθες στο Ρέθυμνο, έγινε σιωπηρή πορεία διαμαρτυρίας προς το σημείο του φονικού από τους συμφοιτητές του αδικοχαμένου Μανώλη Χορευτάκη.

(http://www.zougla.gr)

mefistofelis είπε...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο άδικος χαμός του συναδέλφου μας Μανόλη Χορευτάκη ήταν ένα γεγονός που συγκλόνισε όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά και ολόκληρη την τοπική κοινωνία του νησιού. Όμως η δολοφονία του Μανόλη δεν ήταν ούτε το πρώτο ούτε το τελευταίο περιστατικό βίας στην πόλη μας. Δυστυχώς, στο Ρέθυμνο δεν είναι μεμονωμένα και περιστασιακά γεγονότα οι αντιδράσεις κάποιων με βρισιές, χειροδικίες, τραυματισμούς ή ακόμα και φόνο σε βάρος αθώων. Το πρόβλημα είναι γνωστό, φαίνεται ότι έχει ανοχή και κάλυψη. Ομόφωνα πολλοί φορείς της τοπικής κοινωνίας καταδίκασαν τη δολοφονία, όπως είχαν καταδικάσει και προηγούμενα ανάλογα περιστατικά. Οι καταδίκες όμως σήμερα δεν αρκούν, έστω και ομόφωνες. Χρειάζεται να σκύψουμε με μεγαλύτερη προσοχή στα αίτια του φαινομένου, ώστε τα μέτρα που ενδεχομένως θα ληφθούν να είναι πιο αποτελεσματικά. Από τη μεριά μας ως πανεπιστημιακή κοινότητα πιστεύουμε πως τέτοια περιστατικά δε θα σταματήσουν ούτε θα προληφθούν με περισσότερη αστυνόμευση, ακριβώς γιατί τα αίτια τέτοιων και τόσο βίαιων πράξεων είναι και βαθύτερα και συνολικότερα. Παρ’ όλα αυτά τα προβλήματα παραμένουν και απαιτούν πρωτοβουλίες οι οποίες θα τα αναδεικνύουν και θα κινητοποιούν τόσο την τοπική κοινωνία, όσο και το πανεπιστήμιο. Με αυτό το σκεπτικό το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης διοργανώνει συζήτηση την Τρίτη 10 Ιουνίου και ώρα 19.00 στο Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο «Ξενία» του Ρεθύμνου, με θέμα:

«ΓΙΑΤΙ; Πανεπιστήμιο και τοπική κοινωνία συζητούν για τα αίτια της δολοφονίας του φοιτητή Μανόλη Χορευτάκη»

Τη συζήτηση διοργανώνουν το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας και ο Ενιαίος Φορέας Διδασκόντων της Φιλοσοφικής Σχολής.

Στη συζήτηση καλούνται να συμμετάσχουν οι φορείς της τοπικής κοινωνίας του Ρεθύμνου, οι τοπικοί βουλευτές και πολιτευτές, τα κόμματα και οι πανεπιστημιακές αρχές.

mefistofelis είπε...

Η συνέντευξη του σουβλακόμαγκα ψεύτη στον Δημοσιογράφο (όπως αρέσκεται να αυτοαποκαλείται)

http://www.zougla.gr/news.php?id=1787